Thursday, September 1, 2011

Salam Aidilfitri '11

HAPPY EID everyone!! 

Semoga ramadhan yang lepas memberi sejuta pengajaran dan pelajaran utk terus istiqamah dlm beribadat. wlpn susah nk istiqamah sebenarnya, tetapi kalau kita lakukan sedikit demi sedikit apa yg kita lakukan ketika di bulan ramadhan insyaAllah kita akan terbiasa. 
sudah rindu akan nikmatnya bulan ramadhan. harap-harapnya dapat bertemu kembali bulan penuh rahmah ini di tahun akan datang insyaAllah. 

Post entry raya yang lambat. bukan nya busy ke ape, malas nak update blog saja. tak ada idea yang menyinggah, maka freeze je lah blog utk sementara. tup-tup bila bukak blog, blog dah ada muka baru..nice!!

Raya di perantauan macam biase lah. tak semeriah di kampung halaman. tetapi still bnyk rumah terbuka yang diorang buat. rumah sy tak terkecuali. terbuka separuh je. tak ajak ramai pun. buat pun yang simple-simple sahaja. memang seronok lah beraya sana sini, rumah kawan2, junior2. dapat kenal, beramah mesra. kongsi-kongsi cerita. riuh! perut pun penuh. hari-hari balik perut buncit. malu saja. huhu.. semua ada; rendang, ayam masak merah, nasi beriani, satey, nasi himpit & kuah kacang, soto, mee sup, mee kari, laksa, roti jala... heaven lah!! nyum3 (^-^)

1st raya di  asrama mara. rumah terbuka under MARA taja. ramai student yang datang memeriahkan suasana pagi raya. siap ada video presentation lagi. boleh dikatakan ramai juga student yang tak balik summer holiday tahun ni & kebanyakannya junior. bagus2. tak lah alex ni terasa sunyi sangat. hohooo..

BeRaya di Asrama Mara

On the way to open houses

Snap; 3rd day of Eid

Tinggal setahun saja lagi di Egypt. tak dapat dah lepas ni nak merasa beraya jauh di perantauaan.. sekejap je kan. semoga masa yang ada ini dpt create more wonderful memories which i can rewind one day later in the future :)) 


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...